Go to content Go to footer

Understanding TextPattern 22 comments

TextPattern
That’s it. It’s official.
No further delay. No further hackery, I had enough with Wordpress.

Dealing with changes

I change permalink structure a bit. Well, at least into much more humane-readable section-title :
http://myblog.com/journal/humane-date/

No more twisted-date like this:
http://myblog.com/2005/12/25/twisted-date/

I know some of you taste my past rants into delicious/spurl/furl. In the name of Wordpress “poetry is bloating”, I am sorry.
I understand this is really really bad decision. But I do have a reasonable plan in future with such kind of permalink.

feedHowever, my beloved feed reader shouldn’t worry about feed addressees. Feedburner does the magic:
Subscribe to those feeds using your preferred reader. I provide few tools for your convinience in my sidebar.
I use Omea religiously. But I'm willing to try this. Hihi..

So, why Textpattern ?

First. I need multiple weblogs. Sorta. Kinda.
Second. It’s 2.7 faster than Wordpress. In second attempt, still 2.08 faster.
Third, flexible feed. Even the feed excerpt has a right to look pretty. No more stripping html tags in my feed, ever.
Four. Its interface is powerful and straightforward. WYSIWYG editor is helpful tool, but I learn to live my life without it very well.
Five. I had enough with 10-15 spam in average day.
Six. I need efficient CMS. I use 5 plugins in Textpattern to accomplish the same thing that Wordpress need 28 plugins. (Please sit back and relax while I write my installation notes, shortly).
Seven. Textpattern suits into several prospect projects.. :d

If you’re NOT a geek who obsessed with small detail, you probably don’t give a damn about those things.
The problem is, I AM a geek who obsessed with small details. Early optimization isn’t just the root of all evil. It is everything!
gravatar

lah isinya maren pd kemna

gravatar
2. iang

ini make txp?

gravatar

test[tis] check check 1..2..3.. haloo haloo oi oi oi

gravatar
4. dudi

hari berganti hari, minggu berganti minggu, bulan berganti bulan, tahun pun berganti. Keliatannya kamu akan berganti textpattern di tahun 2007 ndri. Sementara ini bertahan dulu la yaw dengan WP 1.5.2 :p

gravatar
5. goz

kalo saja MT tanpa rebuild, pasti sampeyan sudah memeluk agama MT sekarang hehehe..

gravatar

eh … maksud saya bukan Tunjungan Plaza, tapi TextPattern (TxP)

gravatar

Seven. I can separate each part of templates, and use it in any other template.

Eight. The template tags are more ‘readable’; easy to understand

Nine. Related to above reason; TxP provides helps to produce template tags.

Ten. I like it :D

gravatar
8. isni

jadi pengen nyoba.. mumpung pengen aktip ngenet lagi.. hehehe…

gravatar

yee .. , Geek rulez :)

gravatar
10. anto

multiple blog?nucleusCMS udah dari awal multiple blog, hehehe pake nucleusCMS ajah, enak!

gravatar

Nanti kalau sudah ngerti, ajarkan saya dikit – dikit ya Mas :). Memang, uncostumizable feed di Wordpress sangat mengganggu…

gravatar
12. didats

yeah…
pengguna wordpress berkurang satu.

oh, i have already used my url readable. hehehe… ;)

lanjut terus! hahaha…
jadi pengen coba2 textpattern.

gravatar
13. dental

FAQ
Q: Does Textpattern support Trackback or Pingback?

A: No. We investigated the possibility of supporting Trackback, and concluded that it simply can’t be done securely. Trackback is an open invitation to spam.

pakai ini dry :
Trackback w/Textpattern

hhehehe…

gravatar

satu lagi , dengan txp dak perlu pusing – pusing nge klik manage > akismet > delete all spam :(

melelahkan.

Oh iyah bung , bisa minta tips nampilin komments yg sudah di post di wp setelah import. Itu masalahku .. tapi bisa jadi masalah bersama kan?

MERDEKA!

gravatar

u meant to say that moving to text pattern is a bad decision?!? I don’t think so! TXP is cool! I like the TXP cP. And u got that, referer list. hehe.

gravatar

I’m pretty sure what he meant is the other way around.

gravatar
17. kus

oh yeah .. sekarang sudah bisa oom :D senang banget . ternyata butuh ngeset section dulu ya :D

ok ane sudah coba sekarang tinggal tunggu waktu saja.

ayo bangun komunitas txp indonesia :D

gravatar
18. Lala

Heheh understand how you feel, saya juga sempat jatuh cinta sama TxP, sempat pindah dari WP ke TxP orang-orang yg ngeliad webku waktu itu nggak tau bedanya kalo nggak aku kasih tahu, tapi nggak lama balik lagi ke WP, keknya saya tipe yang setia :p dah make WP sejak b2 bahkan. Buad saya mungkin cuma masalah kebiasaan aja. Not geek enough :P.

Looking forward to see the multiple blog mention above.

note:
nggak tau emang sengaja atau apa, tapi pas mo nulis comment ngisi form, saya tab semuanya berfungsi, kecuali pas tab dari field url ke message, larinya ke menu Home di atas.

gravatar
19. hericz

Yang penting konten om andri!

Gak peduli pake Victoria’s Secret, Triumph, atau Wacoal, yang penting Content!

Hihihihi

gravatar
20. andry

- Lala
Tabnya sedang diperbaiki. Saya sedang redesign disana-sani, termasuk pula multiblog yang saya janjikan ;)

Sebetulnya saya malah agak risih dengan model Themes di WP. Sangat tidak fleksibel.

– Heric
Adanya Victoria’s Secret, Triumph, atau Wacoal itu kan untuk mengakomodir content yang berbeda. Segmen pasarnya beda. Lebih-lebih taste dan seleranya.
Belum lagi ukuran. Butuh pendekatan beda pula kan ?
gravatar
21. Nofie

Sebagai pelanggan setia sejak b2, WP masih jadi pilihan utama. Walau lebih berat daripada TxP, WP masih lebih ringan daripada MT, Mambo (Joomla), dan yang lainnya. :D

gravatar
22. uyung

TxP saya akui memang lebih ringan daripada wordpress, berhubung sangat mudah untuk di customise, maka kelihatan Txp sangat susah. Untuk merubah theme (presentation) saja memerlukan bebrapa langkah. bandingkan apabila menggunakan wordpress, cukup download theme, terus dilisptik beberapa bagian, diupload…jadi deh. Tapi kalau yang rekan2 yang narsis :)saya kira TxP memang jadi pilihan, mungkin suatu saat saya harus mencobanya (skr mencoba dulu di webserver sendiri pakai Mac OSX)

Your lovely comments, if you please.

Remember
 
Textile Help

this is not Spam.
   

Preview